Senaste artiklarna

NYHET Publicerad:

Det ska börjas i tid

FÖRETAGSAMT Som tolvåring kom min dotter till mig och sa ”Jag vill starta cafe i sommar med Ester”. Entreprenören i mig hade svårt att säga nej till detta.
NYHET Publicerad:

Dina kunder är dina bästa ambassadörer

FÖRETAGSAMT Kraften i klassisk mun till mun-marknadsföring har fullständigt exploderat tack vare sociala medier. Det förvånar mig att inte fler företag utnyttjar dess möjligheter.
NYHET Publicerad:

Den lyckobringande turbanen

FÖRETAGSAMT "Jag klättrade upp på övervåningen för att hämta en klädställning till, men när jag skulle ta mig ned igen välte stegen och jag rasade handlöst rakt ned i stengolvet." Sofia Hagelin berättar historien om ett event som nästan inte blev av.
NYHET Publicerad:

Fem myter om att driva företag

FÖRETAGSAMT Hur är det att driva ett eget företag egentligen? Det finns många myter om företagande. En del myter stämmer och en del tycker jag är helt fel. Här listar jag några av dem:
NYHET Publicerad:

Därför ska du överraska dina kunder

KRÖNIKA När senast beställde du något på nätet och blev så imponerad av företaget att du berättade om det för alla dina vänner? Sanningen är att de flesta företag klarar sig med att bara vara medelmåttiga. Här kommer några exempel på överraskningar du skulle kunna göra för dina kunder.
NYHET Publicerad:

En entreprenörs nyårslöften

KRÖNIKA Jag gillar nyårslöften! Känslan av att ett nytt år ligger framför mig som ett oskrivet blad gör mig förväntansfull och det känns roligt att fylla det med goda ambitioner.
NYHET Publicerad:

Digitaliseringen kräver förändring och förnyelse

KRÖNIKA För all marknadsföring gäller det att tänka digitalt först. Och alla kontaktytor ut mot kunden måste samverka och ge en enhetlig bild av företaget, skriver Sofia Hagelin, serieentreprenören som driver modeföretaget Heart of Lovikka.
NYHET Publicerad:

Konsten att våga byta spår

KRÖNIKA Sofia Hagelin, serieentreprenör som driver modeföretaget Heart of Lovikka, bytte strategi och satsade på en webbshop och marknadsföring i sociala medier. Det gav utdelning och omsättningen ökade med 65 procent. Nu undrar hon om även ditt företag behöver finjustera kursen?
NYHET Publicerad:

Sälj inte på sociala medier

KRÖNIKA Tro inte att dina fans på Facbook, Twitter och Instagram omedelbart även ska bli betalande kunder. Det funkar inte så skriver Sofia Hagelin, serieentreprenör som driver modeföretaget Heart of Lovikka. Hon ger sina tre bästa tips till att öka försäljningen genom kännedom i sociala medier.
NYHET Publicerad:

Så uppnår du nyårslöftena

KRÖNIKA Gott nytt 2015 önskar krönikören Sofia Hagelin, serieentreprenören som driver modeföretaget Heart of Lovikka. Hon ger sina fem bästa tips på hur du ska lyckas hålla dina nyårslöften.
NYHET Publicerad:

Kan staten stimulera företagande?

KRÖNIKA Jag är skeptisk till statens inblandning i entreprenörskapets utveckling, därför att satsningar ofta görs på fel sätt som inte skapar bestående tillväxt, skriver Sofia Hagelin, serieentreprenören som driver modeföretaget Heart of Lovikka.
NYHET Publicerad:

Främja rätt företagare!

Jag är upprörd över att statliga pengar för att främja entreprenörskap inte hamnar där de borde – hos entreprenörer med potential. Vi kommer aldrig skapa tillväxt i det här landet om vi inte blir bättre på att stimulera rätt saker. De bästa företagen.
NYHET Publicerad:

Lite mer pepp, tack!

När jag startade Heart of Lovikka fick jag höra: "Varför ger du dig in i modebranschen? Hur vågar du?". Tänk om första kommentaren i stället hade varit: "Vad roligt att du prövar något nytt! Stort lycka till!". Det hade sporrat fler entreprenörer till stordåd!
NYHET Publicerad:

Det är inte VAD utan HUR du säger det!

Vi skrev ett press- meddelande: "Ny trend: Svensk designhistoria inspirerar unga formgivare". Intresset var noll. Ett år senare kablade vi ut samma nyhet: "Ny trend: Mormor inspirerar framgångsrika designföretag". Då tog det fart på redaktionerna.
NYHET Publicerad:

Det papperslösa kontoret känns avlägset

I vårt digitala tidevarv känns kvittoredovisningen sååå 1900-tal. Det MÅSTE GÅ att digitalisera detta. Tänk vad det skulle effektivisera arbetet för alla företagare!