Influencers lyfte varumärket – och intimdeon blev en framgångssaga

video spelare

Marknadsföring Efter att systrarna Asadi gått på en nitlott med traditionell reklam valde de att istället jobba med influensers och content marketing. "Det är lite tabu och genant med underlivsdofter så nätet passar perfekt för vår marknadsföring", säger Hedieh Asadi.

Systrarna Asadi driver Deodoc som utvecklar och säljer intimdeoderanter. För att alla ska förstå att handlar om svett och dofter från underlivet brukar Hasti Asadi göra jämförelsen med pungsvett som de flesta känner till.

När de för fyra år sen började marknadsföra produkterna gick de på en nit med traditionell reklam. De tog ett beslut att istället jobba med influensers och content marketing och resan uppåt började.

– Det är lite tabu och genant med underlivsdofter så nätet passar perfekt för vår marknadsföring, säger Hedieh Asadi.

Hon menar att många googlar sina besvär och att det därför är bra att finnas där genom sina egna kanaler.

– Genom tio influencers når vi minst en miljon potentiella kunder och genom att producera kunskapsbaserat innehåll på youtube vill vi berätta vad som faktiskt fungerar eller inte. Genom våra återförsäljare får vi statistik som ger oss kunskap om kundernas beteende och hur och när köpen genomförs, säger Hedieh Asadi.

– Det är först när kunderna plockar ner produkten från hyllan som du har en fungerande affärsmodell, säger Hasti Asadi.

Framtiden är enkel att spå:

– Vi vill ju bli världsledande, det här är bara början, säger Hedieh.

Följ med systrarna och inspireras av deras sätt att marknadsföra sina produkter i en digital värld.

Urban Ermling