Sortera på

Visar 1 - 10 av 12
NYHET

Dina kunder är dina bästa ambassadörer

Kraften i klassisk mun till mun-marknadsföring har fullständigt exploderat tack vare sociala medier. Det förvånar mig att inte fler företag utnyttjar de...
NYHET

Fem myter om att driva företag

Hur är det att driva ett eget företag egentligen? Det finns många myter om företagande. En del myter stämmer och en del tycker jag är helt fel. Här list...
NYHET

En entreprenörs nyårslöften

Jag gillar nyårslöften! Känslan av att ett nytt år ligger framför mig som ett oskrivet blad gör mig förväntansfull och det känns roligt att fylla det me...
NYHET

Det är inte VAD utan HUR du säger det!

Vi skrev ett press- meddelande: "Ny trend: Svensk designhistoria inspirerar unga formgivare". Intresset var noll. Ett år senare kablade vi ut samma nyhe...
NYHET

Lite mer pepp, tack!

När jag startade Heart of Lovikka fick jag höra: "Varför ger du dig in i modebranschen? Hur vågar du?". Tänk om första kommentaren i stället hade varit:...
NYHET

Främja rätt företagare!

Jag är upprörd över att statliga pengar för att främja entreprenörskap inte hamnar där de borde – hos entreprenörer med potential. Vi kommer aldrig skap...
NYHET

Det papperslösa kontoret känns avlägset

I vårt digitala tidevarv känns kvittoredovisningen sååå 1900-tal. Det MÅSTE GÅ att digitalisera detta. Tänk vad det skulle effektivisera arbetet för all...
NYHET

Digitaliseringen kräver förändring och förnyelse

För all marknadsföring gäller det att tänka digitalt först. Och alla kontaktytor ut mot kunden måste samverka och ge en enhetlig bild av företaget, skri...
NYHET

Konsten att våga byta spår

Sofia Hagelin, serieentreprenör som driver modeföretaget Heart of Lovikka, bytte strategi och satsade på en webbshop och marknadsföring i sociala medier...
NYHET

Sälj inte på sociala medier

Tro inte att dina fans på Facbook, Twitter och Instagram omedelbart även ska bli betalande kunder. Det funkar inte så skriver Sofia Hagelin, serieentrep...