Tips från experten

22114911-kontorsmiljo-i-skandinavien
Tips från experten

8 varningstecken vid rekrytering – då bör larmsignalen tjuta

En arbetssökande med ofullständigt cv, slafsig kädsel och som inte har några referenser. Det är några av varningstecknen som du som arbetagivare bör vara vaksam på vid en rekrytering, enligt Pernilla Dawidson Göranzon, rekryteringskonsult på Adecco. Hon listar åtta fällor som bör få larmsignalen att tjuta.

Maria Eremo
Karolina Wallin Brorsson
Foto: Lena Evertsson/ Ateljé Lena Pho
Tips från experten

10 tips: Sälj till millennials

Om två år spås millennilas, personer födda 1981 och senare, vara den största konsumentgruppen på marknaden. För dem är digitala kanaler en självklarhet och etik, miljö och jämställhet är viktigt. Varumärke och trovärdighet måste stämma överens. Här är Karolina Wallin Brorsson, vd på ProToSell, 10 bästa tips för att sälja till millennials.

Karin Janson
Ulla-LisaThordén
Tips från experten

10 tips från säljcoachen: Höj priset och behåll kunderna

Ett nytt år brukar betyda prisjusteringar uppåt för många företagare. Men hur får du kunderna att acceptera prishöjningen och hur förhandlar du på ett smart sätt? Säljcoachen Ulla-Lisa Thordén, aktuell med boken "Möt kunden öga mot öga", ger sina 10 bästa tips.

Karin Janson
klara-härgestam
Foto: Emma Ode
Tips från experten

10 saker du aldrig ska göra i ett säljmöte

Det är ditt livs viktigaste säljmöte – affären som kan ändra allt. Men tänk om du gör något fel, något som kunden inte gillar? Retorikexperten Klara Hägerstams listar 10 misstag som riskerar att sabba hela affären.

Anders Jakobson
Marie Sommar
Tips från experten

Så fixar du gratis marknadsföring

Marknadsföring behöver inte kosta skjortan, det finns många sätt att visa ditt företags eller produkts förträfflighet som inte kräver stor budget.

Karin Montgomery
Hisspitch 1
Tips från experten

Startupexpertens 7 bästa tips: Hisspitchen som får investerarna på fall

Försäljning är att förmedla ett budskap som mottagaren går igång på och som löser mottagarens behov. Det säger Michael Hansen, som startat, sålt och investerat i ett stort antal startupföretag. Här är hans 7 bästa tips till en hisspitch som får investerarna att öppna plånboken.

Karin Montgomery